המדינה דרשה 13 חודשי מאסר לצעיר שגידל קנאביס – השופטת גזרה עבודות שירות

בפשיטה של שוטרים על מחסן ששייך לנאשם נמצאו שתילים במשקל של 1.75 קילוגרם וכלי גידול רבים. בית המשפט הקל עמו בגזר הדין והתחשב בעברו הנורמטיבי ובכך שפניו לשיקום. השופטת קבעה כי אין ראיות לכך שהתכוון לסחור בקנאביס.

מאת: עו”ד תומר יפרח

השופטת נגה שמואלי-מאייר קבעה לאחרונה כי נאשם שגידל קנאביס במחסן שהקים במושב בדרום הארץ לא יישלח למאסר בפועל וירצה 6 חודשי עבודות שירות.

השופטת נגה שמואלי-מאייר (צילום: פלאש90)
השופטת נגה שמואלי-מאייר (צילום: פלאש90)

השופטת ציינה כי “מעבדות סמים ביתיות הפכו למכת מדינה”, אך התחשבה בפוטנציאל השיקום של הנאשם וגזרה עליו עונש קל יחסית.

על פי כתב האישום, בנובמבר 2017 נערך חיפוש במחסן שנמצא בסמוך לקרוואן בו גר הנאשם במשק שירש מהוריו. השוטרים גילו שהמחסן מחולק לשניים באמצעות מחיצות גבס, כשבאחד החלקים יש מתקן מאובזר ושתילי קנאביס במשקל כולל של 1.75 ק״ג.

במחסן נמצאו כלים רבים לגידול הקנאביס והכנתו כגון אוהל (בו השתילים חוברו לחשמל ומים)ׂׂ, מזגן, חומרי דישון ועוד.

הנאשם הודה במיוחס לו והורשע בעבירות של גידול סמים מסוכנים והחזקת כלים להכנת סם שלא לצריכה עצמית.

במסגרת הטיעונים לעונש המאשימה עמדה על הערכים המוגנים שנפגעו כתוצאה ממעשיו של הנאשם ועתרה להטיל עליו מאסר בפועל של כ-13 חודשים, בהתחשב בכך שהוא לא עבר הליך טיפולי כלשהו.

מנגד, הסנגורית טענה שיש להטיל עליו 6 חודשי עבודות שירות. זאת בהתחשב בכך שלנאשם אין עבר פלילי והוא נקי כיום מסמים. עוד נטען כי בהיעדר אינדיקציה אחרת יש לראות בנאשם כמי שגידל את הקנאביס לצריכתו העצמית בלבד.

הנאשם, אשר קיבל את “זכות המילה האחרונה”, הביע חרטה על מעשיו והביע תקווה לצאת לדרך חדשה ולהיות אדם שומר חוק ומודל חיקוי חיובי לבנו בן ה-13.

השופטת שמואלי-מאייר, סגנית נשיאת בית משפט השלום בקריית גת, קבעה כי במסגרת העונש יש להביא בחשבון את הקלות שבה מבוצעות עבירות אלו ואת הקושי הרב בו נתקלות רשויות אכיפת החוק באיתור העבריינים. היא ציינה כי על חומרת העבירה ניתן ללמוד מהעונש המרבי שנקבע לצדה – 20 שנות מאסר.

במסגרת השיקולים לחומרא הזכירה השופטת את כמות השתילים ומשקל הקנאביס שנתפס וציינה כי מדובר בכמות משמעותית. כמו כן לדבריה ניכר כי מדובר בנאשם שתכנן היטב את הדברים ולא מדובר בגידול ספורדי.

מנגד ולקולא כתבה השופטת כי אין כל אינדיקציה בכתב האישום לכך שהנאשם ביצע את עבירת הגידול כדי לספק או להפיץ את הקנאביס, כך שיש לראות בקנאביס ככזה שנועד לצריכתו העצמית בלבד.

בנוסף התחשבה השופטת בכך שכתוצאה ממעשיו של הנאשם לא נגרם נזק ישיר וממשי כלשהו. עוד ציינה השופטת את עברו הפלילי הנקי של הנאשם והפגיעה שעלולה להיגרם לו כתוצאה מעונש מאסר ואת העובדה כי הוא הודה במעשים וחסך זמן שיפוטי יקר.

השופטת שקלה גם את העובדה שהנאשם היה עצור בתיק במשך כחודשיים, חוויה בעלת השפעה מרתיעה, והשתלב בתקופה זו בקבוצה טיפולית.

“עסקינן בנאשם שמלכתחילה נעדר דפוסים עברייניים מושרשים, המנהל אורח חיים נורמטיבי, מגלה יציבות תעסוקתית ושבמשך כשנה מאז ביצע את העבירות שבגינן הוא נותן את הדין כעת, היטיב את דרכיו,” כתבה.

בסיכומו של דבר גזרה השופטת על הנאשם 6 חודשי עבודות שירות בתוספת עונשים נלווים כגון מאסר על תנאי, קנס של 5,000 שקל ופסילת רישיון על תנאי.

לאחרונה הורתה השופטת שמואלי-מאייר למשרד הבריאות להגדיל מינון הקנאביס הרפואי לחולה שנתפס מגדל קנאביס בביתו.

הכותב, עו”ד תומר יפרח העוסק בפלילים, לא ייצג בתיק.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר